Na co sází úspěšné rodinné firmy u nás i v zahraničí

Mnohokrát jsme zdůrazňovali, že rodinná forma podnikání je tou nejpřirozenější formou a tak i nejlepší formou pro váš život.

Pokud máte alespoň malou možnost si rodinnou firmu založit, pak byste o tom měli co nejdříve začít uvažovat. Rádi vám s tím pomůžeme.

Mnoho technik, strategií a taktik byznysu je shodných jak pro rodinné firmy, tak i pro velké korporace. Pořád jsme na tzv. „hřišti“ podnikání. Jeden z hlavních rozdílů je v přístupu: rodinná forma je velmi osobní a „srdcová“ záležitost, kdežto korporátní styl je pouze účelový. Všechny ty skutečné rodinné firmy podnikají proto, že mají něco rády a chtějí se tím realizovat. Peníze jsou až na dalším místě. Korporace mají naopak peníze na prvním místě – např. u akciových společností je výnos pro akcionáře tím hlavním cílem. Pokud pravidelně čtete HAPPYWEEK, nebo jste našimi žáky či klienty, pak víte, že peníze nejsou cílem a nikdy být cílem ani nemohou. Pokud si do své činnosti dáte jako cíl peníze, nikdy nebudete prožívat ani naplnění, ani štěstí. A proto stále opakujeme: úspěch bez naplnění je totální prohra (heslo Tonyho Robbinse – jednoho z nejúspěšnějších konzultantů a coachů na světě). Proto rodinné firmy stojí na jiných hodnotách a principech podnikání. Co je tedy (kromě mnoho dalších aspektů) pro rodinnou firmu důležité?

1.Vaše rodinná firma musí být definována vaší rodinou – čím je vaše rodina, čím je zajímavá, jedinečná – to je hlavní tzv. USP (unique selling proposition), tj. hlavní důvod, proč mají o vás zákazníci zájem, co jim skutečně prodáváte.

2.Role členů rodiny v práci musí být založeny na jejich silných stránkách (Astrotypech) – tj. každý člen z rodiny má takovou práci, pro kterou má přirozený talent.

3.Nedělejte tu chybu, že všichni děláte všechno.

4.Celý váš byznys vám všem musí jít od srdce. Rodinné podnikání není kalkul (i když kalkulace jsou důležité). Vaši zákazníci to musí cítit – proto vás milují, proto milují váš produkt či službu.

5.Nezapomeňte, že jméno vaší firmy je jméno vaší rodiny. Proto ho držte ve velké úctě. Pak úctu k vám budou mít i vaši zákazníci.

Autor: Jirka Černák | čtvrtek 30.6.2016 8:47 | karma článku: 6,68 | přečteno: 148x
  • Další články autora

Jirka Černák

Červenec- měsíc Kozy

1.7.2016 v 12:52 | Karma: 8,77

Jirka Černák

Koruna a víra

29.6.2016 v 8:58 | Karma: 10,32

Jirka Černák

Léto v modré

23.6.2016 v 8:57 | Karma: 10,65