Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na co sází úspěšné rodinné firmy u nás i v zahraničí

30. 06. 2016 8:47:50
Mnohokrát jsme zdůrazňovali, že rodinná forma podnikání je tou nejpřirozenější formou a tak i nejlepší formou pro váš život.

Pokud máte alespoň malou možnost si rodinnou firmu založit, pak byste o tom měli co nejdříve začít uvažovat. Rádi vám s tím pomůžeme.

family business

Mnoho technik, strategií a taktik byznysu je shodných jak pro rodinné firmy, tak i pro velké korporace. Pořád jsme na tzv. „hřišti“ podnikání. Jeden z hlavních rozdílů je v přístupu: rodinná forma je velmi osobní a „srdcová“ záležitost, kdežto korporátní styl je pouze účelový. Všechny ty skutečné rodinné firmy podnikají proto, že mají něco rády a chtějí se tím realizovat. Peníze jsou až na dalším místě. Korporace mají naopak peníze na prvním místě – např. u akciových společností je výnos pro akcionáře tím hlavním cílem. Pokud pravidelně čtete HAPPYWEEK, nebo jste našimi žáky či klienty, pak víte, že peníze nejsou cílem a nikdy být cílem ani nemohou. Pokud si do své činnosti dáte jako cíl peníze, nikdy nebudete prožívat ani naplnění, ani štěstí. A proto stále opakujeme: úspěch bez naplnění je totální prohra (heslo Tonyho Robbinse – jednoho z nejúspěšnějších konzultantů a coachů na světě). Proto rodinné firmy stojí na jiných hodnotách a principech podnikání. Co je tedy (kromě mnoho dalších aspektů) pro rodinnou firmu důležité?

1.Vaše rodinná firma musí být definována vaší rodinou – čím je vaše rodina, čím je zajímavá, jedinečná – to je hlavní tzv. USP (unique selling proposition), tj. hlavní důvod, proč mají o vás zákazníci zájem, co jim skutečně prodáváte.

2.Role členů rodiny v práci musí být založeny na jejich silných stránkách (Astrotypech) – tj. každý člen z rodiny má takovou práci, pro kterou má přirozený talent.

3.Nedělejte tu chybu, že všichni děláte všechno.

4.Celý váš byznys vám všem musí jít od srdce. Rodinné podnikání není kalkul (i když kalkulace jsou důležité). Vaši zákazníci to musí cítit – proto vás milují, proto milují váš produkt či službu.

5.Nezapomeňte, že jméno vaší firmy je jméno vaší rodiny. Proto ho držte ve velké úctě. Pak úctu k vám budou mít i vaši zákazníci.

Autor: Jirka Černák | čtvrtek 30.6.2016 8:47 | karma článku: 6.17 | přečteno: 141x

Další články blogera

Jirka Černák

Červenec- měsíc Kozy

Červenec – měsíc zábavy, festivalů, prázdnin, dovolených, užívání si radostí života, nedbalost, volnost, letní lásky.... Mohli bychom o těch „krásách“ července psát dál a dál.

1.7.2016 v 12:52 | Karma článku: 8.22 | Přečteno: 164 | Diskuse

Jirka Černák

Koruna a víra

Koruna a víra vždy byly dvěma základními pilíři silné a prosperující společnosti. Vždy tu byly bok po boku světská a duchovní energie. Pokud vládly ruku v ruce, všem se dařilo. Vždy tu byla koruna a kněžské roucho.

29.6.2016 v 8:58 | Karma článku: 9.28 | Přečteno: 220 | Diskuse

Jirka Černák

Naučte se dávat bez nároku na odměnu - přijde sama

Tato výzva je stará mnoho tisíc let. Objevuje se ve všech starých moudrých textech a knihách, Tao Te Ťing (Dao De Ying) nebo Bibli nevyjímaje.

28.6.2016 v 9:00 | Karma článku: 10.75 | Přečteno: 351 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

David Dvořák

Vydání Babiše a inspirace pro Okamuru.

Politika je umění dosáhnout maxima možného. Dogmatické lpění na vyřčeném nebývá zrovna nejkonstruktivnější, na druhou stranu je třeba se nezpronevěřit zásadám a „neztratit tvář“.

22.11.2017 v 13:41 | Karma článku: 26.26 | Přečteno: 1547 | Diskuse

Jan Klar

Tady pomůže už jen psychiatr

Jako poslední možnost, kterou Eva navrhla, bylo jít do manželské poradny. Dobře věděla, jaký má Michal odpor ke všem těm psychologům, terapeutům nebo osobnostním poradcům.

22.11.2017 v 12:42 | Karma článku: 14.30 | Přečteno: 509 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Děti vyrostly a tak tápeme

Čím podarovat děti na Vánoce? Navíc když už vůbec nejsou v dětském věku. Ty své dospělce nějak zvládneme, ale pak tu máme ty „malé“ neteře a synovce, čili děti, co mezitím vyrostly až (skoro)dospěly.

22.11.2017 v 10:33 | Karma článku: 12.99 | Přečteno: 305 | Diskuse

Marek Valiček

Radši dojedou domu zpocená, než pozvracená!

"Asi si budu o Jéžíška přát k vánocum nějakou tu kouzelnou zaklínací hůlku a pak ten brajgl kolem nás vysmejčim."

22.11.2017 v 9:00 | Karma článku: 26.18 | Přečteno: 910 | Diskuse

Libuse Palkova

Mateřství jako služba Bohu

Myslíte že úloha matky, a vše co mateřství obnáší, je srovnatelné s povinnostmi a prací třeba takového katolického kněze? Na tuhle myšlenku mě přivedla nedávná diskuze na zdejším blogu

22.11.2017 v 8:12 | Karma článku: 13.01 | Přečteno: 617 | Diskuse
Počet článků 114 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 284

Vydavatel týdeníku HAPPYWEEK
Zakladatel Akademie štěstí
(První vzdělávání o štěstí v ČR)
ČERNÁK INTERIOR DESIGN - designer a Feng Shui poradce
FENG SHUI CLUB - zakladatel
Start-up poradce
Talent Management & Personal Typology - trenér, kouč
Strategické plánování - poradce

Kouč, trenér, poradce, prezentátor
Holistická alternativní psychologie
Feng Shui poradce
Yi Jing (I-Ching, I-Ťing) konzultant
Hlavní kompetence: osobní a firemní rozvoj

Specialista: Marketing, Komunikace, Holistická alternativní psychologie, I-Ťing, Feng Shui, Čínská kosmologie, Reiki

Akademie štěstí - info ZDE

Blog Akademie štěstí - info ZDE



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.